Budování osobní značky zevnitř
Existují dva typy značek – osobní brand a firemní brand. Osobní brand se buduje rychleji a snadněji než ten firemní, a to proto, že lidé se lépe identifikují s lidmi než s firmami. Pojďme si ukázat hlavní podstatu značky jako takové a principy, které jsou pro oba typy společné.
Značka vlastně není nic jiného než příběh, který si o vás vyprávějí vaši klienti. Vaši značku tvoří to, co si o vás klienti a zákazníci myslí, co o vás říkají, jakou s vámi mají zkušenost. Vy sami byste měli mít jasno v tom, jaký chcete, aby ten příběh v hlavách jiných lidí byl.
Představte si, že stojíte třeba na pódiu před velkým množstvím lidí a máte dvě minuty na to, abyste jim popsali vaši značku. Co jim řeknete? Jaká je ta zpráva pro ně? Mělo by jít o nejvnitřnější popis toho, co děláte, čemu věříte a o čem to vaše podnikání nebo práce je.
Zkuste si odpovědět na několik otázek, které vám pomůžou přijít k tomu příběhu a definovat vaši značku.
1. Pro co chcete být známí na trhu?
Co jsou věci, pro které jste, nebo jste byli, známí mezi lidmi?
2. Co chcete, aby se o vás říkalo?
Jaký je váš příběh, který chcete, aby si o vás ostatní lidé vyprávěli? Jaké jsou vaše milníky a výsledky na trhu? Co se vám povedlo?
3. Za čím si stojíte?
Čemu věříte? Jakou filozofii vyznáváte? Co je váš životní přístup? Co si myslíte o vaší oblasti, čemu v ní věříte, co oproti jiným například chápete a děláte jinak?
4. V čem jste jiní?
Co je to, co vás naopak nedefinuje, proti čemu v uvozovkách bojujete, respektive jdete příkladem tím, že děláte jiné věci?
Tohle všechno vytvoří značku, která bude na trhu rozpoznatelná a se kterou se lidé budou moci identifikovat.
Když začnete jasně komunikovat, kdo jste, v co věříte, co děláte, některým lidem se to nebude líbit. To ale nejspíš nebudou vaši zákazníci, kteří vám budou přinášet peníze. Ovšem pokud se o tyhle věci nepodělíte, nezískáte ani skupinu, kterou chcete, a to lidi, kteří vás budou mít rádi, budou vás milovat a podporovat, stanou se vašimi fanoušky, zákazníky a budou vám dávat peníze.
Ať děláte cokoliv, nezapomeňte, že venku jsou stále tisíce zákazníků, kteří zatím o vás nic neví. Krásně to vystihuje jedno nádherné rčení od Joea Vitaleho: There is a customer born every minute. – Každou minutu se rodí nový zákazník. A tak vaším úkolem je neustále opakovat a opakovat, co děláte, a sdílet váš příběh se světem.
David Kirš
Co je to Každoden?
Mám rád zdánlivě náhodné situace, které nás mají v životě něco naučit. Taky situace, kdy se v našem životě objeví nějaký člověk a přinese nám nějakou informaci, zprávu, něco pro nás důležitého.
David Kirš
Jak na problémy?
Řešíte problémy, nebo skrz ně procházíte? Jdete životem, anebo život řešíte? Na první pohled se možná zdá, že v těchto dvou věcech je pouze malý rozdíl, ovšem ve skutečnosti tahle malá věc dělá veliký rozdíl.
David Kirš
Jak teče energie ve firmě
Dnes se podíváme na to, kudy proudí energie ve firmě a jak uvolnit bloky, aby mohla proudit k tomu, aby se naplnila vaše vize a váš cíl. Tohle je kruh a v něm jsou čtyři části.
David Kirš
10X Myšlení
Dnes se podíváme na techniku pokládání myšlenek 10x, kterou znám od anglického kouče Dana Sullivana. V čem spočívá, jak vám může posloužit?
David Kirš
TO DO strategie
Dnes si ukážeme velice jednoduchou strategii, která vede k tomu, aby se věci staly a náš TO-DO list byl vždy prázdný. Jestliže použijete tenhle princip, kterému říkám TO-DO trojúhelník, spousta věcí se pro vás změní.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová
Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...
Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy
Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...
Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé
Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...
Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem
Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...
- Počet článků 22
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 649x
Nejspíš nejlépe placený internetový marketér u nás, který drží několik online prodejních rekordů. Zvedl v Čechách a na Slovensku vlnu info-podnikání, je vášnivým propagátorem poctivého email marketingu, info-marketingu, expert byznysu a také osobního rozvoje.
Dnes učí novou generaci podnikatelů, jak si (nejen) díky internetu zjednodušit život. Podívejte se na recenze Davida Kirše nebo zjistěte více o Davidovi Kiršovi na informačním webu.