Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Budování osobní značky zevnitř

Dnes si ukážeme, jak budovat značku, která bude na trhu vidět a bude dlouhodobě rozeznatelná mezi všemi ostatními. Nebudeme se zabývat klasickými radami týkajícími se brandingu, které najdete ve všech knížkách o marketingu. 

Existují dva typy značek – osobní brand a firemní brand. Osobní brand se buduje rychleji a snadněji než ten firemní, a to proto, že lidé se lépe identifikují s lidmi než s firmami. Pojďme si ukázat hlavní podstatu značky jako takové a principy, které jsou pro oba typy společné.

Značka vlastně není nic jiného než příběh, který si o vás vyprávějí vaši klienti. Vaši značku tvoří to, co si o vás klienti a zákazníci myslí, co o vás říkají, jakou s vámi mají zkušenost. Vy sami byste měli mít jasno v tom, jaký chcete, aby ten příběh v hlavách jiných lidí byl.

Představte si, že stojíte třeba na pódiu před velkým množstvím lidí a máte dvě minuty na to, abyste jim popsali vaši značku. Co jim řeknete? Jaká je ta zpráva pro ně? Mělo by jít o nejvnitřnější popis toho, co děláte, čemu věříte a o čem to vaše podnikání nebo práce je.

Zkuste si odpovědět na několik otázek, které vám pomůžou přijít k tomu příběhu a definovat vaši značku.

1. Pro co chcete být známí na trhu?

Co jsou věci, pro které jste, nebo jste byli, známí mezi lidmi?

2. Co chcete, aby se o vás říkalo?

Jaký je váš příběh, který chcete, aby si o vás ostatní lidé vyprávěli? Jaké jsou vaše milníky a výsledky na trhu? Co se vám povedlo?

3. Za čím si stojíte?

Čemu věříte? Jakou filozofii vyznáváte? Co je váš životní přístup? Co si myslíte o vaší oblasti, čemu v ní věříte, co oproti jiným například chápete a děláte jinak?

4. V čem jste jiní?

Co je to, co vás naopak nedefinuje, proti čemu v uvozovkách bojujete, respektive jdete příkladem tím, že děláte jiné věci?

Tohle všechno vytvoří značku, která bude na trhu rozpoznatelná a se kterou se lidé budou moci identifikovat.

Když začnete jasně komunikovat, kdo jste, v co věříte, co děláte, některým lidem se to nebude líbit. To ale nejspíš nebudou vaši zákazníci, kteří vám budou přinášet peníze. Ovšem pokud se o tyhle věci nepodělíte, nezískáte ani skupinu, kterou chcete, a to lidi, kteří vás budou mít rádi, budou vás milovat a podporovat, stanou se vašimi fanoušky, zákazníky a budou vám dávat peníze.

Ať děláte cokoliv, nezapomeňte, že venku jsou stále tisíce zákazníků, kteří zatím o vás nic neví. Krásně to vystihuje jedno nádherné rčení od Joea Vitaleho: There is a customer born every minute. – Každou minutu se rodí nový zákazník. A tak vaším úkolem je neustále opakovat a opakovat, co děláte, a sdílet váš příběh se světem.

 

Autor: David Kirš | úterý 6.1.2015 15:30 | karma článku: 7,38 | přečteno: 795x
  • Další články autora

David Kirš

Co je to Každoden?

Mám rád zdánlivě náhodné situace, které nás mají v životě něco naučit. Taky situace, kdy se v našem životě objeví nějaký člověk a přinese nám nějakou informaci, zprávu, něco pro nás důležitého.

23.4.2015 v 10:04 | Karma: 4,18 | Přečteno: 174x | Diskuse| Ostatní

David Kirš

Jak na problémy?

Řešíte problémy, nebo skrz ně procházíte? Jdete životem, anebo život řešíte? Na první pohled se možná zdá, že v těchto dvou věcech je pouze malý rozdíl, ovšem ve skutečnosti tahle malá věc dělá veliký rozdíl.

14.4.2015 v 10:11 | Karma: 4,29 | Přečteno: 151x | Diskuse| Ostatní

David Kirš

Jak teče energie ve firmě

Dnes se podíváme na to, kudy proudí energie ve firmě a jak uvolnit bloky, aby mohla proudit k tomu, aby se naplnila vaše vize a váš cíl. Tohle je kruh a v něm jsou čtyři části.

7.4.2015 v 13:21 | Karma: 4,74 | Přečteno: 340x | Diskuse| Ostatní

David Kirš

10X Myšlení

Dnes se podíváme na techniku pokládání myšlenek 10x, kterou znám od anglického kouče Dana Sullivana. V čem spočívá, jak vám může posloužit?

30.3.2015 v 15:44 | Karma: 4,30 | Přečteno: 149x | Diskuse| Ostatní

David Kirš

TO DO strategie

Dnes si ukážeme velice jednoduchou strategii, která vede k tomu, aby se věci staly a náš TO-DO list byl vždy prázdný. Jestliže použijete tenhle princip, kterému říkám TO-DO trojúhelník, spousta věcí se pro vás změní.

25.3.2015 v 11:02 | Karma: 4,72 | Přečteno: 332x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

29. dubna 2024

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 22
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 649x
David Kirš je podnikatel a autor knihy Miliónový email, zakladatel firmy SmartSelling a tvůrce online tréninkových programů EmailAcademy a Prodej svůj talent.

Nejspíš nejlépe placený internetový marketér u nás, který drží několik online prodejních rekordů. Zvedl v Čechách a na Slovensku vlnu info-podnikání, je vášnivým propagátorem poctivého email marketingu, info-marketingu, expert byznysu a také osobního rozvoje.

Dnes učí novou generaci podnikatelů, jak si (nejen) díky internetu zjednodušit život. Podívejte se na recenze Davida Kirše nebo zjistěte více o Davidovi Kiršovi na informačním webu.

Seznam rubrik